Velkommen til Røros IL Bobilcamp

Kun 500 meter fra Røros sentrum

Bobilparkeringen åpner for sesongen til påska 2024

Kun 500 meter unna Røros sentrum finner du Røros IL bobilparkering. En parkering for bobil og campingvogn. Her har vi et stort område med mange parkeringsplasser med strøm.

Bobilparkeringen ligger plassert ved Øra stadion (Øra aktivitetspark), hvor mange av idrettslagets aktiviteter tar plass.

Her er det muligheter for dusj og garderober, i tillegg til at det er kort avstand til nærmeste matbutikk. Nærheten til sentrum gjør det lett å ta en spasertur gjennom Røros’ gater, hvor du finner en rekke severdigheter, kulturelle tilbud og aktiviteter.

Praktisk informasjon

Parkering:
Kjør inn mot stolpen med plasskilt midt på bilen for å sikre avstanden til neste bil.

Dersom det skal benyttes fortelt må 2 plasser bookes.
!! HUSK SIKKERHETSAVSTAND PÅ 4 METER PÅ ALLE SIDER !!

Campingvogn:
Parker bilen på baksiden av Øra stadion til høyre for innkjørselen til Røros IL Bobilparkering.

Dusj/ WC:
WC og dusj finnes i garderobene i underetasjen av RørosVidda hotell. WC er alltid tilgjengelig, men bruk av garderobeanlegget reserveres til idrettslaget på kveldstid under konkurransesesong. Det skal unngås å bruke WC ved RørosVidda Hotell. Dette området skal ikke brukes til tømming eller rengjøring av septik.

Vann påfylling: Påfylling av vann gjøres i garderobene under Røros Vidda Hotell. Eller ved vannpunktet som er plassert på området.

Tømming av septiktank:

Tømming av septiktank skal skje ved kommunens tømmestasjon

(Hånesveien 1, 7374 Røros, vei mot sør, rett over veien for Cirkle K bensinstasjon)

Avfall:
Containere for restavfall finnes på området ved campingplass. Vi setter pris på om dere sorterer avfallet og tarmed annet søppel til kildesorteringsstasjoner.

Selvbetjent parkering:
Dette parkeringstilbudet drives på dugnad av et idrettslag. Det betyr at tilbudet i stor grad er lagt opp til å være selvbetjent, så langt det lar seg gjøre. Området sjekkes jevnlig av medlemmer av Røros IL.

Ved spørsmål, ta gjerne kontakt med oss på e-post eller telefon.

Kontakt: Telefon: 400 13 975 , e-post: bobil@roros-il.no

Ved å benytte deg av bobilparkeringen til Røros IL, så støtter du tilrettelegging for aktivitet, trening, lek og konkurranser for barn, unge og voksne. Ved å parkere her bidrar du til å opprettholde denne aktiviteten for flere hundre barn og ungdom.

Takk for at du benytter deg av Røros IL Bobilparkering!

Slik finner du oss:

Reisende nordfra

Reisende nordfra og inn til Røros fra Fv30: fortsett inn på Johan Falkbergets vei og ta til høyre på Stamphusveien når du kommer ned i Røros sentrum ved togovergangen. Ta til høyre i neste kryss og ut på Tollef Bredals vei. Etter ca 100 meter, ta til venstre ut til Yter Øya, og kryss over elva Glomma (Kryss Stamphusveien – Ytre Ørya). Når du har kommet over brua, fortsett rett frem i ca. 30 meter til Øra stadion, og oppstillingsplassen ligger på høyre side.

Reisende sørfra

Reisende sørfra og inn til Røros fra Fv30: fortsett inn på Havsjøveien, så Osloveien. Ta andre avkjøring i rundkjøringen på Røros, og fortsett til venstre på Stamphusveien og over togovergangen i krysset ved Bergstaden Hotell i Røros sentrum. Ta til høyre i neste kryss og ut på Tollef Bredals vei. Etter ca 100 meter, ta til venstre ut til Yter Øya, og kryss over elva Glomma (Kryss Stamphusveien – Ytre Ørya). Når du har kommet over brua, fortsett rett frem i ca. 30 meter til Øra stadion, og oppstillingsplassen ligger på høyre side.

Booking av bobilplass: